Vanaf medio 2000 maakt hij de switch naar de (fiscale) adviessector en werkt vervolgens bij het gerenommeerde advieskantoor Arthur Andersen en Horlings, Brouwer & Horlings. In 2004 start hij samen met een partner zijn eigen advieskantoor waar hij 20 jaar actief is als directeur-bestuurder.

Hij is naast zijn professionele loopbaan in de loop der jaren verbonden aan diverse culturele en politieke organisaties als bestuurder. Hij was bestuurslid van o.a het Nieuw Trombone Collectief, Jeugdcultuurfonds Nederland en Muziekcentrum Nederland, Concerto d’Amsterdam en het Ferenc Liszt Koor. Daarnaast was hij maatschappelijk actief als bestuurder van de Ludgerus Parochie in Utrecht en voorzitter van de Zuilense Tennisclub.

In 2015 wordt hij benoemd als interim-directeur van het op dat moment in nood verkerende Orkest van het Oosten in Enschede.In een korte periode van 12 weken weet hij een reorganisatie zonder rechtelijke tussenkomst uit te voeren en de relatie met de belangrijkste subsidiënten te herstellen. Aansluitend loodst hij het Orkest van het Oosten de nieuwe cultuurplan periode in en legt hij het fundament voor een samenwerking met het Gelders Orkest (het huidige Phion).

Vanaf 2014 is hij voorzitter van de gefuseerde landelijke koepel voor muziekverenigingen, de Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie. Gedurende meer dan 10 jaar is hij bestuurlijk verantwoordelijk voor de strategie en lobby om amateurverenigingen weer op de agenda te krijgen. In de Corona periode wordt hij gevraagd om nog een keer naar Enschede af te reizen, dan in de rol van interim-directeur van de Nederlandse Reisopera.

In 2011 wordt hij verkozen tot lid van het landelijk dagelijks bestuur van het CDA. Hij zal vervolgens 2 termijnen van 4 jaar actief blijven als bestuurder en is vanuit die positie betrokken bij een aantal kabinetsformaties, campagnes en zet zich in voor de bestuurlijke vernieuwing van het CDA.

Van december 2023 tot september 2024 was hij actief als zakelijk leider van Ars Musica, een koorschool en professioneel koor en orkest. Vanaf augustus 2024 is hij general manager van het gerenommeerde Amsterdam Baroque Orchestra & Choir van Ton Koopman.

De combinatie van bedrijfseconomische, juridische kennis, politiek-bestuurlijke ervaring en sensitiviteit, gevoel voor de culturele sector en een groot nationaal en internationaal relevant netwerk maakt hem een waardevolle adviseur en ‘sparringpartner voor diverse organisaties ongeachte de omvang.

baart d